TKS 1/35 RPM - Galeria końcowa :)

Witam wszystkich !!!

I oto nadszedł wielki koniec. Po wielu mękach tankietka pojawiła się w galerii końcowej. Przyznam nie było łatwo. O ile samo złożenie modelu nie było trudne, to malowanie przysporzyło problemów. Najpierw wpadka z farbami humbrola, które po prostu marszczyły się na powierzchni nie wiadomo z jakiej przyczyny, myślę że było to spowodowane słabą jakością tych farb, po prostu nie miałem szczęścia i trafiła mi się jakaś "lewa" partia :). Na ratunek przyszedł "Kret", modelik oczyściłem i dokończyłem, ale malowałem go już farbami akrylowymi pactra.
Model wykonany przeze mnie może nie jest idealny, ale bardzo cieszę się że po wielu trudnościach go ukończyłem, choć w pewnych momentach nie chciało mi się do niego wracać i już myślałem że wyląduje w pudle zapomnienia. Jednak sylwetka tego pojazdu wybacza wszystko, więc nie mogłem go tak po prostu odłożyć. Jestem również zadowolony z tego że moja kolekcja powiększyła się o kolejny polski pojazd, tym razem w skali 1/35. Pamiętam że TKS z RPM był jednym z moich pierwszych modeli do sklejania, ale tamten nie umywał się do tego którego wykonałem obecnie. Tankietkę malowałem farbami A34,A103,A96,A54 (suchy pędzel oraz łopata) A46 (nkm, przetarty metalizerem). Brudzenie to rozdrobniona sucha pastela w kolorze ziemi (próbowałem na etykiecie doszukać się nazwy, ale bezskutecznie), zmieszana z benzyna ekstrakcyjną. Podobną metodę zastosowałem przy tłumiku, z tym że tam, pastelę pomarańczową nakładałem pędzlem o twardym włosiu, nadając chropowatość tłumikowi. Model składałem "prosto z pudła" bez żadnych blaszek, metalowych luf itp. Może kiedyś, jak dorobię się aerografu wykonam drugiego TKS-a z wykorzystaniem elementów fototrawionych, ale to plany na bardzo daleką przyszłość. :) Przeglądając zdjęcia zauważyłem że nie pomalowałem zapasowych kółek z tyłu tankietki, miałem to zrobić, ale po prostu wyleciało mi to z głowy :) Bywa i tak :P. Oczywiście kółka pomaluję, a zaktualizowane zdjęcia pojawią się w galerii. Zobaczyłem również że na tło przyczepił się jakiś włos, ale mam nadzieję że nie będzie zbytnio kłuł w oczy :). Zapraszam do obejrzenia galerii.














Pozdrawiam serdecznie.
ModelistConstructor

Komentarze