Recenzja: Czołg średni T-34/85 1/72 Italeri Fast Assembly Kit

Witam wszystkich !!!

Ostatnio wyruszając do sklepu modelarskiego w poszukiwaniu czołgu Panther z firmy Zvezda, natknąłem się na taki o to zestaw.
 Z racji tego że sprzętem radzieckim bardzo się interesuję, postanowiłem ten zestaw zakupić. Za modelik w sklepie modelarskim w moim mieście zapłaciłem 38 zł, także moim zdaniem za dwa modele w zestawie cena była jak najbardziej odpowiednia.

 Na początek pudełko. Szata graficzna charakterystyczna dla Italeri. Jest to seria modeli do szybkiego złożenia i pomalowania, w serii tej są jeszcze radzieckie czołgi ciężkie IS-2, radzieckie działa samobieżne ISU-122 i ISU-152, amerykańskie czołgi Sherman w dwóch wersjach, oraz sprzęt niemiecki (bodajże czołgi Pzkpfw III i II, dokładnie nie pamiętam, gdyż w sprzęt niemiecki aż tak bardzo się nie zagłębiam, choć przyznam że tematyka niemiecka, przyciąga coraz bardziej moją uwagę :) )
 W zestawie znajdują się dwa modele czołgów T-34/85 do szybkiego złożenia, oraz kalkomania. Kalkomania pozwala wykonać czołgi w malowaniu z walk o Berlin w 1945 roku. Aczkolwiek zastanawiający jest podpis, pod czołgiem w malowaniu zimowym. Czołg ten jest podpisany następująco : "Soviet 1st Guards Tank Army, 44th Guards Tank Brigade, Berlin, 1945" O ile mi wiadomo w czasie ofensywy wojsk radzieckich na Berlin nie padał śnieg i nie trzeba było stosować malowania zimowego na czołgach. Być może to niedopatrzenie ze strony producentów, ale mi osobiście takie rzeczy przeszkadzają. Jestem zwolennikiem tego, aby modelarstwo uczyło nie tylko klejenia, malowania i pomysłowości przy budowaniu modeli, ale też i historii. A takimi podpisami niestety wielu ludzi można wprowadzić w błąd.
Modele są odlane bardzo dobrze. Zaskoczyła mnie ilość detali. W porównaniu do IS-a z italeri z fast assembly to niebo a ziemia. Plastik jest twardy i trochę ciężki w obróbce. Jedyne co mi się nie spodobało to brak odlanych uchwytów (trzeba spiłować te które są i zrobić swoje własne). Nie podoba mi się również sposób w jaki niektóre części zostały umocowane w ramkach. Chodzi tutaj przede wszystkim o układ jezdny, nie dość że ciężko wyciąć go z ramki, to dużo czasu zajmuje jego obróbka. Jeżeli to model do szybkiego złożenia, taka rzecz nie powinna mieć miejsca.

 Kalkomanie italeri wspominam dobrze, nie miałem z nimi problemów, myślę że i w tym modelu są dobrej jakości.
A tutaj jeden z modeli, złożony na "sucho". Być może niedługo pojawi się relacja z budowy T-34/85 :) Ogólnie o modelu mogę wyrazić pozytywne opinie. Pierwszą zaletą jest to że w niskiej cenie otrzymujemy dwa modele tego jakże legendarnego i bliskiego naszym sercom czołgu. Mimo kilku wad zestawu, modeliki polecam, przede wszystkim początkującym modelarzom, jest to dobra baza to wykonania różnej maści przeróbek itp.

Moja ocena: 4+/6


Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze