Recenzja: Niemiecki czołg średni Pzkpfw IV Ausf. D 1/100 Zvezda

Witam wszystkich !!!

Dzisiaj postanowiłem zrecenzować kolejny pojazd w skali 1/100 firmy Zvezda. Tym razem bohaterem recenzji będzie Pzkpfw IV Ausf. D


Szata graficzna pudełka, standardowa.Co ciekawe modelik ten zaskoczył mnie wieloma rzeczami. pierwsza to taka że instrukcja złożenia czołgu znajduje się nie na kartce, a na odwrocie pudełeczka.W pojazdach radzieckich zawsze wszystkie rysunki montażowe były zawarte w instrukcji papierowej.



Druga rzecz to taka że wszystkie wypraski z częściami  były zapakowane w foliowy woreczek ! Co przy pojazdach radzieckich również nie jest spotykane. Czyżby zvezda lepiej traktowała Niemców :)
W zestawie znajduje się model czołgu, krótka informacja o pojeździe na niedużej kartce, oraz karta do gry, opisująca jednostkę.Niestety nie wiem na czym system tej gry polega :(
Przyznam że nie daje mi to spokoju i w końcu to rozgryzę.



Teraz trochę o samych wypraskach. Moim zdaniem są bardzo dobre, jak na taką skalę są bogate w detale. Na uwagę zasługuje fakt iż wieżyczka dowódcy czołgu nie jest odlana z całą wieżą. Narzędzia są odlane na kadłubie. Wszystko pięknie ładnie ale Zvezda tutaj się nie popisała. Na kadłubie zostało sporo części odlewowych, które trzeba dodatkowo wycinać, od razu jak zobaczyłem takie coś skojarzyłem sobie to z modelami samolotów z firmy Plastyk. Tam też takie "kwiatki" mogliśmy spotkać i możemy spotkać do tej pory.Może mi się trafił jakiś trefny egzemplarz, ale tutaj odejmuję  jeden punkt.


Co do innych części (górnej części kadłuba i układu jezdnego) nie mam zastrzeżeń.

                                                                    Detale wieży

Ogólnie modelik jest przeznaczony dla początkujących modelarzy, co nie wyklucza żeby takie modele składali tez modelarze już doświadczeni w swoim fachu. Modele te są niedrogie (ja zapłaciłem ok 11 zł) w sam raz nadają się do ćwiczenia malowania, oraz różnych technik: washa czy tez brudzenia. Bardzo polubiłem te modeliki, są bardzo sympatyczne, a po pomalowaniu prezentują się świetnie na półce.Mam zamiar złożyć i uzbierać ich coraz więcej Wielkim minusem (akurat w tym modelu) są nadlewki, dla początkujących modelarzy może to być po prostu denerwujące, w końcu to modelik do szybkiego złożenia. Problemem może być tez dość łamliwy plastik, przy wycinaniu niektórych części z ramek naprawdę wiele uwagi trzeba poświęcić aby niczego nie uszkodzić. W sumie nie tylko przy wycinaniu. W poprzedniej recenzji zachwalałem BA-10, sam modelik jest fajny, ale bardzo delikatny, przednia oś złamała mi się po ciut mocniejszym wciśnięciu tego elementu w odpowiednie miejsca w podwoziu. Myślę że przy Panzer IV jest podobnie, przy skladaniu modelika trzeba bardzo uważać żeby nie uszkodzić części.

Moja ocena: 5/6 ;)

To na razie tyle, zapraszam do głosowania w ankiecie, do jej zakończenia pozostało już tylko kilka dni. :)

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze