Recenzja: Samochód pancerny BA-10 1/100 Zvezda

Witam wszystkich !!!

Robiąc ostatnio zakupy w sklepie modelarskim, skusiłem się na ten oto modelik. :)

Jest to kolejny model z serii 1/100 firmy Zvezda do wargamingu. Moim zdaniem modele w tej skali bardzo fajnie prezentują się na półce po dokładniejszym dopracowaniu. Za model zapłaciłem dokładnie 10 zł i zakupu wcale nie żałuję. Lubię składać modele w tej skali i traktuje je jako tzw. modele odpoczynkowe. Kilka modeli zvezdy w tej skali już złożyłem, galerie tych modeli możecie zobaczyć na mojej stronce facebookowej, do której odwiedzania serdecznie zapraszam.

Z tyłu pudełka znajduje się krótki opis zestawu (jaką długość ma model po złożeniu, co wchodzi w skład zestawu itp) napisy są w dwóch językach: rosyjskim i angielskim.
W skład zestawu wchodzi: ramka z częściami, instrukcja, oraz karta do gry. Co do karty nie do końca rozumiem o co w niej chodzi, gdyż wargaming jest dla mnie czarną magią i nigdy się w to zbytnio nie zagłębiałem.

Instrukcja mimo że w języku rosyjskim i angielskim jest bardzo czytelna, rysunki są dokładne. Przy poprzednich modelach zvezdy z tej serii nigdy nie miałem problemu z rozczytaniem instrukcji i klejeniem modelu. Producent w instrukcji zapewnia że model można złożyć również bez kleju, jednak ja zawsze poszczególne części łączę ze sobą klejem modelarskim.
Druga strona instrukcji.


Teraz trochę o wyprasce. Moim zdaniem jak na taką skale model jest bardzo dobrze odlany, detali jest sporo, przez co model nie wygląda jak zabawka. Plastik zvezdy niestety jest łamliwy, także przy budowie modelu trzeba uważać by nie uszkodzić części.Najbardziej podobają mi się koła, bieżnik opon jest świetnie odlany :)


Mój ostateczny werdykt brzmi następująco: Modelik bardzo ładnie się prezentuję, co do sklejalności na razie wypowiedzieć się nie mogę, ale myślę że nie sprawi on kłopotów tak samo jak inne modele tej skali firmy zvezda. Modelik jest przeznaczony zarówno dla modelarzy początkujących jak i zaawansowanych. Stanowi świetną bazę do testowania różnych technik modelarskich. Kolejną zaletą jest też cena, ja zapłaciłem 10 zł, za tak wykonany model to bardzo dobra cena ;)W najbliższym czasie być może pojawi się jakaś krótka relacja z tym pojazdem w roli głównej, chociaż cały czas po głowie chodzi mi TKS, obiecałem sobie dokończyć projekt więc będę starał się, aby i TKS pojawił się w mojej galerii modeli. Natomiast BA-10 będzie fajną odskocznią od "tekaesowej" porażki i pozwoli spokojnie podejść do "tankietkowego" projektu. ;)

Moja ocena 5/6 ;)

Pozdrawiam serdecznie
ModelistConstructor

Komentarze